Долинський краєзнавчий музей Тетяни і Омеляна Антоновичів

Бойківщина

 Долинський краєзнавчий музей Тетяни і Омеляна Антоновичів

Бойківщина

Головна » Каталог » Фотографії

Фотографії

1. Фотокопія: Члени  ”Просвіти” в  с. Новоселиці на спільній вечері  на Свят-вечір в сільській читальні. 1938 р.

Фотокопія 1990 р. Група людей в приміщенні розміщена в чотири ряди на тлі стіни. Перший ряд сидить за накритими столами, другий теж сидить, але трохи вище, третій і четвертий ряди стоять, причому розміщені більше з двох країв, щоб не закривати на стіні хрест з розп’яттям, образи обабіч і портрети І.Франка і Т.Шевченка.

2. Фотокопія: Теодора Кіщук із своїм нареченим, січовим стрільцем (прізвище невідоме) с. Новоселиця, 1920 р.

Зображені на повний зріст, в приміщенні (вертикальна композиція). Теодора в бойківському одязі і вишита сорочка з комірцем прикриває темне, багаторядне намисто. Поверх довгої гафрованої спідниці, зав’язана біла запаска з дрібними складками. На поясі, довга крайка. В правій руці дівчина держить квіти. ЇЇ наречений стоїть справа, в австрійській воєнній формі, ліва рука припіднята до широкого ременя поверх гімнастьорки. Висока шапказ козирком.

3. Фотокопія: Активісти с. Новоселиці біля будинку “Просвіти”. 1930 рр. с.Новоселиця.

Фотокопія 1990-х років Горизонтальна композиція. Група чоловіків, жінок і дівчат на повний зріст в святковому одязі, літнього дня на тлі будинку “Просвіти” і фруктових дерев. Більшість із них стоять в один ряд, це майже всі чоловіки. В першому ряду на лавці, сидять дівчата і посередині двоє чоловіків.

4. Фотокопія: Бойківчанка в шлюбному одязі. 1990 рр.

Фотографія демонструє змістовне і естетичне багатцтво бойківської вишивки. Жінка в народному одязі, який є характерний і недарма називається бойківським, зображена в оточенні речей, що дальше розкривають красу і змістовність нашої вишивки і разом з цим показують нашу перевагу і шану до Т.Г.Шевченка, найбільшого носія  українства. На стіні видніється портрет і хата його батьків, вони завішені рушниками. Справа-композиція “Заповіт”. На столику з вишитою скатертиною, стоїть ваза з квітами, запалена свічка і чорнильниця з пером.

5. Фотокопія: 1938 р.

В селі Новоселиця стояв літній табір міжнародної офіцерської школи. На фото група сільський дітей і двоє офіцерів. Фотокопія 1999 рр. Група дітей (дівчаток) молодшого і середнього віку в харектерному бойківському одязі і двоє офіцерів польської армії на другому плані сфотографувались на околиці села. Більшість дітей босі, всі в хустинах і запасках.

6. Фотокопія: Газди (господар) села Новоселиці. 1920 рр.Фотокопія 1990 рр.

Зображення групи молодих газдів розміщене на вертикальному форматі. Два перші ряди сидять (по троє чоловік). Третій ряд утворюють троє селян, що стоять, але якось високо щодо інших. Всі газди в штанах із домотканого полотна, вуяжах і капелюхах. В першому ряду двоє з них мають австрійські нагороди як учасники І-ї світової війни.

7. Фотокопія: Учасники Долинської гімназії, сестри Ольга і Катерина Голуб. Поч. 1920 рр. Фотокопія 1990 рр.

Обидві у святочному бойківському одязі. Одна сидить у кріслі, тримаючи на колінах книжку. В білій вишитій сорочці, на грудях гердан і різнокольорові коралі. Чорна безрукавка не застібнута. Сестра стоїть, злегка обпершись рукою на спину крісла. Вона в такомуж одязі, тільки сорочка має багатшу вишивку, коротші коралі і немає гердана. Тло темне.

8. Фотокопія: Тимків Василь Григорович (1870-1944), організатор чоловічої групи “Просвіти” в Новоселиці.1920 рр. Фотокопія 1990 рр.

Фотокопія зроблена очевидно з групового фото. В. Тимків показаний крупним планом, (лише голова) і невелика частина плечей, де видно австрійський воєнний кітель із чотирма зірочками на стоячому комірі. Голова трохи повернута вправо, погляд звернений на глядача.

9. Фотокопія: Жіноча група товариства “Просвіта” в Новоселиці, 1930 р. Фотокопія 1990 рр.

Група жінок розміщена трьома рядами, що вивищуються один над одним, на відкритому повітрі на тлі будівлі сільської хати і “Просвіти”(зліва). Всі жінки в майже однаковому бойківському одязі, що на фото сприймається, як білий: вишиті сорочки, запаски, крайки, майже в усіх коралі. Є кілька чоловіків і священник (в центрі), війт (зліва зверху) інші активісти і гості.

10. Фотокопія: Дитячий садочок в селі Новоселиці.1938 р.. Фотокопія 1998 р.

Група дітей розміщена трьома рядами, що поступово вивищуються один над одним, на траві на тлі дерев. Цікаво, що всі діти в бойківському одязі: майже на всіх є щось з вишивкою, у дівчат – запаски. На грудях у багатьх зав’язані стрічки. Всі діти босі, крім їхньої виховательки, що сидить в центрі.

11. Фотографія: Др. Володимир Горбовий з друзями. Приб. 1980 р.

Горизонтальна композиція. На фото, четверо людей: зліва в першому ряду др. В. Горбовий. Справа від нього Колесник (родом з Ходорівського району), зліва дочка Колесника, біля неї напевно її чоловік. Зображення до половини росту. Група на тлі драперії.

12. Фотографія: Учні і вчителі однієї із шкіл Витвицького куща, 1930 рр.

На фото зображено ймовірно вся шкуола (біля 80 дітей). Діти різного віку. Найменші сидять в першому ряду на землі, більшість з них босі. У другому ряду сидять трохи старші діти, посередині вчителька Ваків Надія, родом з Ракова і її чоловік – теж вчитель. Три наступні ряди розміщені вище, там діти стоять. Вся група розміщена на тлі цегляної стіни школи.

13. Фотографія: Робітники Долинського сільзаводу. 1912 р.

Горизонтальна композиція, наклеєна на сірого кольору паспорту. Святково одягнуті робітники, розміщені в шість рядів на тлі заводського двору. Ці люди працювали на заводі після його відбудови, після великої пожежі в кінці XIX ст. Паспорту прикрашене скромним тисненим декором, кути його закруглені.

14. Фотографія: Сім’я Миколи Горбового. 1899 р.

Вертикальне фото, наклеєне на твердий картон. На першому плані, зображений М. Горбовий та його дружина Марія. М. Горбовий з великою бородою у верхньому одязі (сидить у кріслі, поклавши руки на коліна). На грудях дві круглої форми медалі. Дружина, теж сидить у кріслі зліва. Вона тримає парасолю. Ззаду стоїть дочка Ольга із своїм чоловіком Богданом. Вона у темному корсеті, вишитій сорочці і запасці. На поясі з під корсета звисають довгі кінці крайки. На звороті – дарчий напис М. Горбового сину Йосипу, зроблений в Долині 1899 р.

15. Фотографія: Ольга Горбова (Петрів), 1950 рр.

Вертикальна за форматом О. Горбова в похилому віці, стоїть поклавши руку на вузькій круглий столик, застелений квітчастою скатертиною. В чорному довгому платті, на шиї зав’язана суцільно вишита крававтка із китицями зверху. На руках на рівні ліктів смуги вишивки. Знимок зроблено в фотоательє на тлі сірої депресії.

16. Фотограіфя: Ольга Горбова з дітьми – Даркою і Ярославом. Між 1915 і 1920 р.р.

Вертикальне фото наклеєне на твердий картон. О. Горбова сидить у широкому кріслі, спершись ліктем об його боковину. Вона в темному платті без вирізу на грудях, замість нього звисає орнаментована краватка. Лівою рукою підтримує книжку на колінах. Дочка Дарія в підростковому віці, стоїть зліва, в руці тримає квіти. Син Ярослав стоїть справа від матері, опершись правою рукою на боковину крісла в костюмі з довгим піджаком, обстрижений. На картоні знизу із тильної сторони, рекламні друковані написи німецькою мовою.

17. Фотографія Ольга Петрів (з дому Горбова), 1928р .

Вертикальна композиція. Зображення майже на весь зріст. Вона стоїть біля вузького круглого столика, підтримуючи на ньому книжку. Вона в темній безрукавці з двома рядами гудзиків, в білій сорочці з великим суцільно вишитим коміром і підкороченими рукавами з вишитою на манжетах і на рівні ліктів. Запаска фабричного виробництва з поперечними смугами орнаменту і довгими тороками знизу. Дарчий напис племінниці Люсі зроблений на звороті 1943 р.

18. Фотографія: Горбова Люся Йосипівна 1914 р.

Вертикальна композиція. Площина зображення піднята вверх, там крім полів. З трьох сторін є широка смуга чистого паперу знизу. Л. Горбова стоїть біля світлого широкого крісла із фігурною спинкою і боковинами, в саду. Погляд її звернений на глядача, вона злегка опирається ліктем на спинку крісла. З тильної сторони на розграфлених олівцем лініях, написи чорним чорнилом, написи польською мовою. Щось подібне і на лицевій стороні знизу на полях.

19. Фотографія: Учениці української школи в Долині. Кін. XIX ст.

Фотографія належала Ользі Горбовій. Горизонтального формату фотографія наклеєна на сіре картонне паспорту з чорним графічним декором у вигляді гілок з листочками на кутах і прямими лініями, що її з’єднюють. Велика група дітей різного віку розміщена в чотири ряди на тлі літніх дерев. На фото всі дівчатка в першому ряді, зліва один хлопчик.

20. Фотографія: Ольга Горбова-Петрів у весільному вбранні.

Приблизно 2-ге десятиріччя ХХ ст. Частина фотографії, друга половина чомусь була відрізана. О. Горбова-Петрів у білому весільному вбранні, зображена до половини зросту, на темному тлі. Очевидно фото зроблене тоді, коли вона вдруге виходила заміж. Фото має загальний коричневий тон.

21. Фотографія: Випускниці Долинської гімназії. Кін.XIX ст,

Група дівчат-випускниць Долинської гімназії розміщена в три ряди. Дівчата одягнені по-різному, але майже у всіх на зачісках пов’язані бантики. Фото наклеєне на сіре паспорту з чорним графічним декором у вигляді гілок з листочками на кутах, з’єднаних прямими лініями. Фото належало випускниці – Ользі Горбовій (в першому ряду посередині).

22. Фотографія: Ярослав Горбовий 2-га пол.  XIX ст.

Вертикальне фото портретного характеру. Голова з плечевим поясом, погляд спрямований дещо вправо, на світлому тлі. Біла сорочка із стоячим заокругленим комірцем, широка краватка нижче зав’язки. Це мода XIX ст. Фото наклеєне на твердий картон так, що знизу залишилась широка смуга поля, на якому є написи (друковані). По них видно, що фото зроблене в місці Тарнові.

23. Фотографія: Йосиф Горбовий. 1899 р.

Вертикальна композиція портретного характеру. Майже півфігура, поворот голови дещо вправо. Коротка зачіска, невеликі залисини з борідкою і підкрученими вверх вусами. Фрак з великими вельгами, біла сорочка із стоячим комірцем і злегка тонований “метелик”. Світле тло, розливаючи зображення. Фото наклеєне на твердий картон з полями, причому знизу вони ширші. Там друковані написи по-польськи (фото темне місто). На звороті напис Й. Горбового.

24. Фотографіія: Група польських військових. 1920 рр.

Горизонтальний формат. Польські жовніри розміщені трьома неповними рядами, на повний зріст. Перший ряд сидить на кріслах, другий – стоїть, в третьому ряду всього двоє. Тлом служить досить темна драперія. В другому ряду третій справа – Ярослав Горбовий, родом з Долини.

25.  Фотографія: Учні одного з класів Рахинської школи. Вчителька Ольга Мацевич. Кінець другого десятиріччя ХХ ст.

Горизонтальний формат. На фото зображено учнів 2-го класу, які сидять за довгими дерев’яними партами, а також стоять біля шафи у кутку кімнати і під стіною біля учительки Ольги Мацевич. На задньому плані Ольга Мацевич, одягнута у білу блузку з відкідним комірцем, светр, спідницю, в руках тримає книжку. На передньому плані на партах є кілька розгорнутих зошитів а у верхній частині фотографії, майже посередині показано частину нафтової “гасової лампи”.

26. Фотографія: Один з класів Рахинської школи, вчителька Анна Мацевич. Кінець другого десятиріччя ХХ ст.

Горизонтальний формат. На передньому плані довгі дерев’яні парти, за якими сидять учні в першому ряду – дівчата.Частина учнів на задньому плані, стоять, тримаючи в руках розкриті книги. Справа у кутку класної кімнати – шкільна шафа, біля якої стоїть вчителька, Анна Мацевич в оточенні учнів, У більшості дівчаток на передньому плані заплетені косички і зав’язані бантики. У верхній частині фотографії, майже посередині видніється частина лампи “гасової”, а на передніх партах – розкриті книги та “калямарі”.

27. Фотографія: Дві молоді жінки в бойківському народному одязі (Антоніна та Ольга Мацевич). Приблизно 1920 р.

Вертикальний формат. Зображення портретного типу, майже овальної форми. Обидві жінки показані в повний зріст. Антоніна ( зліва ) стоїть прямо, заклавши руки за спину, її голова повернута в праву сторону. Ольга повернута до глядача на ¾, злегка опирається на плече сестри, її руки складені навхрест на лінії поясу, голова дещо відхилена вправо і назад. Обидві жінки одягнені в святковий одяг долинських міщан, прикрашені вишивкою сорочки, довгі сердаки, запаски, крайки, довгі кінці яких закінчуються великими китицями. Шию кожної з них прикрашає велика кількість намиста, ним прикрашені зачіски. У Антоніни волосся підібране з широкою блискучою смугою над чолом, у Ольги – зачіска типу ʺкареʺта двома смугами намиста над чолом. На звороті фотографії фрагмент дарчого напису ʺДорогій тітонці….Оляʺ.

28. Фотографія:Кузиляк Іван Ількович ( 1886 – 1966 ), січовий стрілець бунчужний. Друга половина другого десятиріччя ХХ ст.

Вертикальний формат. Фотографія наклеєна на картон темно – сірого кольору, на якому внизу надруковано назву фотоательє ʺAdelaʺ ( зліва ), назву міста ʺPrzemysluʺ, в якому зроблено це фото. На блакитно – охристому тлі показано портрет молодого чоловіка років 35-40, по плечовий пояс, у формі бунчужного січових стрільців. На фотографії видно частину кітеля з вузькими пагонами, високого,ʺстійкогоʺ, до якого спереду прикріплено по дві шестикутні зірки з кожного краю. Голова повернута в ¾, погляд глибоко-посаджених очей, спрямований вправо. Обличчя овальне, волосся гладко зачесане назад. Над верхньою губою темні вуса з нечіткими контурами. На звороті картону – емблема фотоательє.

29. Фотографія: Андріана Воробець, учасниця визвольних змагань 40 рр. 13.Х.1955р.

Вертикальний формат, по краях, фігурно обрізаних – біла рамка. Фотографія портретного типу, в анфас, майже поясне зображення молодої дівчини в темній сукні, прикрашені вишивкою ( невеликі букети квітів, розташовані у шаховому порядку ). Волосся темне, заплетене у коси , які спадають на груди. Високе чоло, мигдалевидний розріз очей, погляд яких спрямований вправо, тонкі губи у ледь помітній усмішці, овальна форма обличчя. Сукня біля шиї призібрана і закінчується вузькою ʺстійкоюʺ, густо декорованого вишивкою. На звороті напис фіолетовим чорнилом:ʺМамочці на пам`ятку. Арусяʺ у верхній частині,ʺ Тюкаменск 13.Х.1955 р.ʺ у нижній частині фотографії.

30. Фотографія: Майбутній чоловік Володимири Бандери, Юрко Дяк та Козій. 20 або 30 рр. ХХ століття.

Горизонтальний формат. На фото показане поясне зображення трьох чоловіків, які сидять за столом. В центрі групи – майбутній чоловік Володимири Бендери, священник. Волосся коротко стрижене, обличчя овальне, коротка борода. Погляд великих відкритих очей спрямований на глядача. Одягнутий у піджак, сорочку, светр. Його руки складені навхрест на колінах. Зліва від нього – Юрко Дяк одягнутий у куртку, гімнастерку. Обличчя трикутної форми, волосся коротко стрижене, ніс прямий, погляд спрямований на глядача. Справа – Козій ( ім`я невідоме ), молодий чоловік у гімнастерці. Його погляд спрямований у праву сторону.

31.Фотографія: Михайло Дяк із с. Кальна, один з учасників створення УНФ. Кінець 1950-тих рр.

Вертикальний формат. Поясне зображення в анфас, портретного типу, молодого чоловіка 35-40 років у темному піджаку, білій сорочці, на тлі літнього саду. Михайло Дяк – активний член УНФ, в`язень більшовицьких тюрем, помер у 1976 р. Овальне, дещо видовжене обличчя, прямий ніс, вольове підборіддя, ледь помітна усмішка на тонких губах, пряме волосся, зачесане на бік, впевнений проникливий погляд глибоко-посаджених очей, спрямований на глядача. Фотографія наклеєна на картон.

32. Фотографія: Жовніри австрійської армії часів першої світової війни, вихідці з села Кальни Долинського району. 1930- ті роки.

Вертикальний формат. На фотографії показано троє чоловіків, жовнірів австрійської армії у повний зріст – Степан Федів справа, Дмитро Данилишин зліва і Левко Мицак посередині. У правій руці у кожного з них гвинтівка з багнетом. Поверх жовнірської форми короткий кітель з нашивними кишенями, коміром, штани – галіфе, райтки завужені до низу, поверх яких намотані обмотки, шнуровані черевики і кашкет з козирком. На поясі прикріплено 3 – 4 сумки для патронів та кобура для багнета з лівого боку. У Д.Данилишина невеликі вуса на обличчі. Тлом служить стіна, обшита металевими нитками. На звороті відбито напис німецькою мовою ( машинопис ).

33. Фотографія: Жителі с. Кальни. З акордеоном Іван Микулин, 1950 р.

Горизонтальний формат. На фото показано групу з кільканадцяти молодих чоловіків у три ряди на тлі літнього саду. У першому ряду троє молодих чоловіків – посередині з акордеоном Іван Микулин, який сидить на траві, склавши навхрест ноги та двоє його товаришів, які лежать на траві, спираючись на лікоть. У другому ряді четверо чоловіків, які стоять на колінах, а в третьому – пʹять стоячих. Одягнуті всі у вишивані сорочки, короткі піджаки з блискучими ґудзиками, штани – галіфе, шкіряні чоботи, кашкети ʺна бакирʺ. Очевидно, це ватага старших парубків с.Кальни 50-тих років.

34. Фотографія: Дяк Юрко ( справа ) і Федів Степан , жителі с. Кальни, Долинського району. Період першої світової війни.

Фотографія вертикального формату, салонного типу. Біля невеликого столика з фігурними тоненькими ніжками сидить Юрко Дяк на кріслі, одягнутий у російську сорочку – ʺкосовороткуʺ, піджак, чоботи, спираючись правою рукою на стіл та підтримуючи нею розстелену на коліні хустинку, прикрашену ручним мереживом і вишитими написами ʺ…Юрко Дяк… в Сибіріʺ. Волосся гладко зачесане на правий бік, над верхньою губою невеликі вуса. Зліва від нього за столиком стоїть його односельчанин Федів Степан, поставивши ліву руку на плече товариша, а правою рукою тримає розгорнуту на столі книгу, на одній з розгорнутих сторінок притримуючи фотографію із зображенням жінки. На столику, на передньому плані стоїть висока ваза з квітами. Одягнутий Федів Степан у російську ʺкосовороткуʺ, оскільки фотографія зроблена під час перебування в російському полоні. На звороті напис німецькою мовою ( машинопис ).

35. Фотографія: Кардинал Мирослав Любачівський в Долині 28 квітня 1990 року.

Горизонтальний формат. На передньому плані, посередині світлини велична постать кардинала, майже в повний зріст, під час відправи на відкритті місцевості ( неподалік видніється дорога, вдалині – панорама міста). Кардинал показаний в ¾, співаючи молитву. Лівою рукою він спирається на кардинальський жезл із скульптурним завершенням у верхній частині. У правій руці  у благословляючому жесті – металевий хрест. Одяг кардинала ( ряса ) темного кольору з вузькою світлою облямівкою по краю, рукави розширені у нижній частині. Волосся, борода кардинала майже білі, очі заплющені, вираз обличчя внутрішньо зосереджений. Зліва від кардинала, на другому плані о. Я. Лесів у чорному підряснику та вишитій єпитрахилі. Справа – невідома духовна особа вищого сану, про що свідчить одяг, дуже схожий на вбрання кардинала. На третьому плані – голова міста Євген Горбовий ( справа ), а також його заступник Тимків. Вдалині видно прочан, а також літній чоловік з прапором в руках зліва. Фотографія наклеєна на картон.

36. Фотографія: Молодь села Кальни, 1949 рік.

Горизонтальний формат. На передньому плані – група дівчат у бойківському народному одязі на відкритому просторі в літню пору. П`ятеро дівчат сидять на лавці у першому ряду, стільки ж стоять у другому. Всі дівчата одягнуті у вишивані сорочки із зав`язаними стрічками  на горловині та намистом на шиї, а також у плісеровані спідниці. Дівчина, яка стоїть у центрі другого ряду та двоє крайніх у першому одягнуті у сердаки, прикрашені вишитим рослинним орнаментом. Дівчина посередині першого ряду одягнута у піджак. Дівчата у першому ряді взуті у чоботи. На задньому плані видніється велика група хлопців, парубків, деякі з них у вишитих сорочках.

37. Фотографія: Урочисте відкриття скульптури Богоматері на території Долинської лікарні, 27 вересня 1990 р.

Горизонтальний формат. На фотографії показано момент відправи під час відкриття і освячення скульптури Божої Матері біля старого корпусу лікарні. Відправу проводять о. Проців, о. Лесів, о. Керницький ( зліва направо ), на фото вони біля правого краю. Перед священниками стоїть стіл з вишитою скатертиною, квітами, свяченою водою, хлібом. Скульптура Божою Матері на фотографії показана зліва, в профіль. Її постамент прикрашений гірляндою з барвінку і квітів. Площа навколо пам’ятника заповнена людьми. На передньому плані монахині, дівчата у білих вінках, які тримають у руках переносний образ Божої Матері. На задньому плані видніються хоругви. Навколо пам’ятника посаджено клумбу з квітами.

38. Фотографія: Похід жителів Вигоди до центру селища, коли був піднятий національний прапор. Приблизно 1989 або 1990 рр. Горизонтальний формат. На передньому плані видніються дві гілки Вигодської вузькоколійки, які перетинають центральну вулицю селища неподалік Будинку культури. До цього місця наближається демонстрація вигодян, які урочистою ходою прямують до центру селища . На чолі демонстрації – двоє дівчаток з букетами в руках, за якими йдуть: чоловік, який несе хрест, двоє священників та люди з хоругвами і прапорами, люди різного віку. Справа – група молодих жінок, одна з яких у візочку везе немовля. Сонячна літня днина. В зелені дерев видніються житлові будинки і високий монтажний кран біля них.

39.Фотографія Василь Кос ( 1919-1946 рр. ), учасник визвольної боротьби 40-х рр. ХХ століття.

Горизонтальний формат, поясне зображення двох молодих чоловіків. Справа Кос Василь Васильович, учасник визвольної боротьби 40-х років з с. Кальна в студентські роки, зліва – невідомий, можливо, товариші по навчанню. Василь Кос одягнений в темний двобортний піджак, вишивану сорочку з китицями на горловині. Його погляд спрямований трохи вправо, на голові пишне, хвилясте волосся, чоло високе із залисинами. Невідомий товариш В. Коса одягнений у світлу сорочку і світлий піджак. Волосся пряме, гладко зачесане, губи вузькі, широкі брови, глибоко посаджені очі. Погляд спрямований на глядача.

40. Фотокопія: Вояки австрійської армії, вихідці з села Велдіж ( Дудин Федір та інші в російському полоні ). Період першої світової війни.

Горизонтальний формат. Зображено групу чоловіків, троє з яких сидять на кріслах у першому ряді, а троє стоять у другому. Вояки австрійської армії, вихідці з села Велдіж ( Шевченкове ). Двоє крайніх чоловіків у другому ряді та другий чоловік у першому одягнені в гімнастерку, решта у російські “косоворотки”. На голові – російські кашкети, а в центрального, з другого ряду – шапка. Майже в кожного на обличчі вуса. Напис кульковою ручкою на звороті “… шевченківські вернулись додому.”

41. Фотокопія: Січові стрільці з села Тростянець – Хорунжий Йосип Стефанишин та рядовий Іван Романишин з дружиною. 1915 – 1920 рр.

Вертикальний формат. У центрі, в кріслі з м`яким сидінням та декорований різьбою, сидить молодий чоловік 25 – 30 років. У формі хорунжого, у шкіряних чоботах з шнурівками та ремінцями – застібками, закинувши ногу на ногу. Лівою рукою, опертий ліктем на підлокітник, тримає шаблю, злегка спираючись на неї. Права рука вільно лежить на поясі. Волосся коротко стрижене, густе. Справа від хорунжого стоїть чоловік у формі рядового. Правою рукою тримається за широкий пояс, ліва – опущена. На ногах черевики. Волосся пряме, гладко зачесане на лівій бік. З лівого боку від хорунжого стоїть молода жінка років 25 – ти в бойківському народному одязі, черевиках, з п`ятьма нитками коралів на шиї і широкою прикрасою, плетеною з бісеру.

42. Фотографія: Активісти – патріоти села Кальни. Кінець 1930 року.

Горизонтальний формат. Група людей, розташованих у два ряди на тлі сільської будівлі. ( можливо хати – читальні ). У першому ряді на довгій лавці сидять: друга зліва літня жінка, вчителька Сембратович, за нею директор школи Михайло Дереш та священник о. Олійник. Крайній справа у цьому ряді – Федів Степан ( в 40-х роках голова сільради ). У другому ряді, зліва направо – Василь Ілько, Данилишин Трофим , Павлів Степан. Майже всі чоловіки, крім священника і двох крайніх зліва, у першому і другому ряді, одягнуті у вишиті сорочки. Крайній зліва у першому ряді одягнутий у костюм, білу сорочку і галстук. На другому плані, на веранді хати, у вікні видніються постаті двох чоловіків.

43. Фотографія: пам`ятник воїнам УПА в м. Торонто. ( Канада ). 1980-ті роки.

Вертикальний формат. На фотографії показано велику грубо обтесану брилу граніту, контури якої близькі до трикутника, на якій висічена постать воїна УПА в повний ріст , в шинелі – “мазепинці”, з гвинтівкою у правій руці. Його погляд спрямований на глядача. Тлом зображення служить великий тризуб, висічений за плечами героя. У правій частині пам`ятника висічено зображення відзнаки УПА – чотирикутний хрест , раменами якого служать чотири трикутники. В центрі хреста велике коло, по краю якого в широкій білій смузі написано: “Вічна слава воїнам УПА” та трьома гаслами: ʺЗа Україну, за її волю, за народʺ. У нижній частині фото – широка чорна смуга з написом: “Здобудеш Українську державу, або загинеш у боротьбі за неї”.

44. Фотографія: Група ветеранів Долинського братства ОУН-УПА після похорону члена братства Петра Чижа, 1993 рік.

Горизонтальний формат. На передньому плані показано групу літніх людей з восьми чоловік на тлі весняного пейзажу лісу і дерев`яної загорожі у сонячну днину. Зображення в повний зріст. В центрі групи, серед ветеранів, молодий чоловік 30-40 років в шкіряній куртці з кучерявим волоссям та вусами. Четверо ветеранів одягнені у стрій воїнів УПА, на голові в них кашкети – “мазепинки”. Крайній справа тримає у лівій руці синьо – жовте знамено. Решта ветеранів одягнуті у цивільний одяг. Другий зліва – Купновицький, третій – І. Долішній, передостанній – М. Кіндратюк.

45. Фотографія: Члени Долинського братства ОУН-УПА в Локачинському районі, Волинь, 1990 рік.

Горизонтальний формат. У лівій частині видніються руїни одного із замків Волині. Підніжжя гори, на якому знаходиться замок, заполонила велика кількість людей, більшість з яких несуть чи тримають прапори ( синьо – жовті з тризубом та червоно – чорні ). У лівій частині фотографії видніється частина дороги, яка веде до замку і по якій піднімаються демонстранти Обабіч дороги, зі сторони замку, ростуть дерева. Події відбуваються погожої осінньої днини.

46. Фотографія. Перший пам`ятник Степану Бандері в селі Старий Угринів. Посвячення пам`ятника, 20 серпня 1991 року.

Вертикальний формат. У лівій частині фотографії на тлі будівлі з шиферним дахом видніється пам`ятник С. Бандері у вигляді видовженого прямокутника , контури якого нагадують тризуб. Бічні стінки мають продовження у вигляді двох високих, зрізаних під кутом до середини стовпів, посередині яких вміщено прямокутну горизонтальну перегородку, яка служить основою скульптурного портрету ( бюсту ) С. Бандери. Нижня частина пам`ятника ( тризуб ) суцільна і вміщена на невисокий постамент, який закритий вінками. Клумба перед пам`ятником рясніє букетами квітами. Обабіч пам`ятника стоять люди з прапорами і транспарантами. На передньому плані – постать М. Кіндратюка, воїна УПА, на повний зріст у вишитій сорочці. Фото наклеєне на картон.