Долинський краєзнавчий музей Тетяни і Омеляна Антоновичів

Бойківщина

 Долинський краєзнавчий музей Тетяни і Омеляна Антоновичів

Бойківщина

Головна » Каталог » Речові

Речові

1. Скриня бойківська для одягу. Кін. XIX ст.

с. Старий Мізунь, Долинського району. Одержано від Мельника Тараса Яковича. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – столярна робота, плоске різьблення.

 

2. Скриня господарська. XIX ст. с. Старий Мізунь, Долинського району.

Одержано від Мельника Тараса Яковича. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – столярна робота, плоске різьблення.

 

 

3. Терлиця з двійним ножем. XX ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Кіщук Анни Миколаївни. Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – столярна робота.

 

4. Мандлівниця для обробки домотканого полотна. XX ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Кіщук Анни Миколаївни. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – вирізування.

 

5. Прялка (куделя, візок) так звана “німецька”. Перша пол. XX ст.

м. Долнина. Одержано від Гуралевича І. В. Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – столярна робота, точіння.

 

 

6. Мисник настінний з двома полицями. Перша половина XX ст.

с. Старий Мізунь, Долинського району. Одержано від Лучки Федора. Матеріал – дерево, метал, олійна фарба. Техніка виготовлення – столярна робота.

 

 

 

7. Гребінь для розчісування клоччя. поч. XX ст.

с. Старий Мізунь, Долинського району. Одержано від Лучки Федора. Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – ручна робота.

 

 

8. Скриня бойківська для одягу. Поч. XX ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи.  Матеріал – дерево бук. Техніка виготовлення – столярна робота, плоске різьблення.

 

9. Самокічка. Пристрій для намотування пряжі. Поч. XX ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи.  Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – столярна робота.

 

 

10. Пранник. Поч. XX ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Одержано від Крайника Миколи.  Матеріал – дерево твердої породи. Техніка виготовлення – ручна робота, вирізування, видовбування.

 

 

 

11. Мандлівниця (дошка для прання). Поч. XX ст.

с. Старий Мізунь, Долинського району. Одержано від Лучки Федора.  Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – столярна робота, вирізування, видовбування.

 

 

12. Мазничка (маслобійка, масленка, масничка). Перша пол. XX ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Одержано від Крайника Миколи.  Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – столярна робота.

 

 

13. Корито для тіста. Поч. XX ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Кіщук Анни Миколаївни. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – ручна робота, вирізування, видовбування.

 

 

14. Колиска підвісна. Поч. XX ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Одержано від Крайника Миколи.  Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – ручна робота.

 

 

15. Серп. Поч. XX ст.

с. Старий Мізунь, Долинського району. Одержано від Лучки Федора.  Матеріал – метал, дерево. Техніка виготовлення –

фабричне виготовлення, виточування.

 

 

16. Циркуль для бондарських робіт. Приблизно кін. XІX ст. – поч. XX ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Одержано від Крайника Миколи.  Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – столярна робота.

 

17. Кутник столярний. 1920 рр.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Одержано від Крайника Миколи.  Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – столярна робота.

 

 

18. Баклага гуцульська. Поч. XX ст.

м. Коломия. Одержано від Воробець Андріани м. Долина. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – боднарська робота.

 

19.Баклага гуцульська. Поч. XX ст.

с. Оболоня, Долинського району. Одержано від Семнів Аделі. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – боднарська робота. 

 

 

20. Рахва, дерев’яна, точена. Прибл. поч. XX ст.

м. Болехів. Одержано від Фрищина Олексія. Матеріал – дерево. Техніка вигогтовлення – виточування.

 

21. Ліхтар саморобний. Початок ХХ ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – дерево, метал, скло. Техніка виготовлення – ручна робота.

 

 

22. Горщик зеленкуватого відтінку. Приблизно початок ХХ ст.

с. Раків, Долинського району. Одержано від Фрищина Олексія. Матеріал – глина гончарна, дріт, полива. Техніка виготовлення – ліплення.

 

23. Горщик. Приблизно початок ХХ ст.

с. Раків, Долинського району. Одержано від Фрищина Олексія. Матеріал – глина гончарна, полива. Техніка виготовлення – ліплення.

 

 

24. Горщик. Приблизно початок ХХ ст.

с. Раків, Долинського району. Одержано від Фрищина Олексія. Матеріал – глина гончарна, полива. Техніка виготовлення – ліплення.

 

25. Горщик. Приблизно початок ХХ ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – глина гончарна, дріт, полива. Техніка виготовлення – ліплення.

 

 

26. Горщик. Приблизно початок ХХ ст.

с. Раків, Долинського району. Одержано від Фрищина Олексія. Матеріал – глина гончарна, полива. Техніка виготовлення – ліплення.

 

 

27. Хрест обрядовий, дерев`яний. Початок ХХ ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – дерево, цвяхи.

 

 

28. Мотовило. Приблизно 1950 р.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – столярна робота, витесування.

 

 

29. Жорна. Камені – кінця ХІХ ст., стіл – 1950р.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – дерево, камінь, метал. Техніка виготовлення – ручна робота.

 

30. Куделя для прядіння веретеном. Приблизно 1950 рр.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Кіщук Анни. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – столярна робота, витесування. 

 

31. Ціп. Приблизно перша половина ХХ ст.

с. Старий Мізунь, Долинського району. Одержано від Лучки Федора. Матеріал – дерево, шкіра. Техніка виготовлення – столярна робота, витесування.

 

 

32. Табакерка для нюхання табаку, ХІХ ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – ріг великої рогатої худоби, дерево, цвяхи. Техніка виготовлення – ручна робота.

 

 

33. Радіоприймач “Родина”. Початок 1950-х років.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – метал, дерево, тканина, пластмаса, скло, фарба.

 

34. Багнет російський, період І-ої світової війни.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – метал.

 

35. Ротатор. Середина ХХ ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – метал, гума, ДВП, тканина, електропровід.

 

36. Підставка для сушіння грибів. 1950-ті роки.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – плетіння.

 

37. Праска ( залізко ). Перша половина ХХ ст.

с. Солуків, Долинського району. Одержано від Крайника Миколи. Матеріал – метал, дерево. Техніка виготовлення – слюсарські та столярні роботи.

 

38. Ступка чавунна, ручна ( моздир ). Приблизно 1900 р.

м. Долина. Одержано від Воробець Андріани. Матеріал – метал. Техніка виготовлення – лиття.

 

39. Цимбали малі, 26- струнні. Перша половина ХХ ст.

м. Долина. Одержано від Захарії Івана. Матеріал – дерево, метал. 

 

40. Тарілка кухонна. Початок ХХ ст., 

с. Ясеновець, Рожнятівського району. Одержано від Косів Лідії. Матеріал – порцеляна, керамічні фарби. Техніка виготовлення – розпис, трафарет.

 

 41.  Ложка деревяна, 1920 роки.

с. Ясеновець,  Рожнятівського району. Одержано від Косів Лідії. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – стругання, видовбування.

 

 

42.  Макітра. Перша половина ХХ ст.

м. Долина. Одержано від Антоновича Антона. Матеріал – глина гончарна, полива. Техніка виготовлення – ліплення, розпис  ангобами.

 

43.  Макітра. Приблизно перша пол. ХХ ст.

м. Долина. Одержано від Антоновича Антона. Матеріал – глина гончарна, полива. Техніка виготовлення – ліплення, розпис  ангобами.

 

 

44.  Ліхтар саморобний. 1940 роки.

м. Долина. Одержано від Антоновича Антона. Матеріал – метал, скло, припій. Техніка виготовлення – пайка, слюсарні роботи.

 

45. Терка саморобна, 1940 роки.

м. Долина. Одержано від Антоновича Антона. Матеріал – метал, дерево.

 

 

46.  Запальничка саморобна, 1940 роки.

м. Долина. Одержано від Антоновича Антона. Матеріал – метал, гніт матерчастий. Техніка виготовлення – слюсарна робота.

 

47.  Ваза керамічна, 1960 роки.

м. Долина. Одержано від Антоновича Антона. Матеріал – кераміка, полива.

 

 

48.   Прилад саморобний для накручування волосся (фен), 1940 р.

м. Долина. Одержано від Антоновича Антона. Матеріал – метал. Техніка виготовлення – лиття, слюсарна робота.

 

49.   Ззувак («песик»). Прибл. 1930 рр.

м. Долина. Одержано від Антоновича Антона. Матеріал – дерево, цвяхи. Техніка виготовлення – вирізування, столярна робота.

 

50.  Ножиці саморобні, 1940 рр.

м. Долина. Одержано від Антоновича Антона. Матеріал – метал.

 

 

 51. Топка солі. Початок ХХ ст.

с. Одиниця, Долинського району. Одержано від Креховецького Богдана. Матеріал – сіль. Техніка виготовлення – натоптування в топку.

 

 

 52.  Збанок ( горщик). Перша половина ХХ ст.

с. Старий Мізунь, Долинського району. Одержано від Мисюк Євгенії. Матеріал – глина гончарна, дріт, полива.

 

53.  Коромисло, 1950 рр.

с. Розточки, Долинського району. Одержано від Гошовського Василя (Розточанська ЗОШ). Матеріал – дерево.

 

 

 

54.  Діжка для тіста. Перша половина ХХ ст. 

 

55.  Корито, 1920 рр. с. Кальна

Начиння для господарських потреб. Горизонтально видовженої форми. Вирізане і видовбане з суцільного куска стовбура деревини (верби). Корито мале з тонкими стінками, відносно глибоке, внутрішня частина (зверху-вниз) заокруглена. З двох довших боків, з верхньої частини до дна збережена форма стовбура. Два виступи- ручки з боків-маже на всю ширину корита, трапецієподібної форми, тільки кути заокруглені.

 

 

56. Різак для чищення картоплі, 1940 рр. с. Кальна

Різак складається з двох частин: різака (пристрою для чищення картоплі) та ручки. Різак зроблений з металевого полотна: видовжена смуга з одного боку зрізана під гострим кутом і недалеко від краю, по центру повздовжній виріз , із протилежного боку заокруглена. Різак вигнутий і цвяшками з двох боків (по три штуки) прибитий до дерев’яної ручки циліндроподібної форми, зробленої з гілки дерева. З одного боку краї її трохи заокруглені, а з протилежного зрізані під кутом.

57. Рамка, 1950рр.

Рамка для образків або фотографій. Вертикально-видовженої форми, прямокутна. Зроблена з чотирьох дерев’яних брусків, які кріпляться між собою при допомозі столярних з’єднань і по кутах позбивані цвяхами. На рамці вирізьблений рослинний орнамент з семипелюсткових квітів, стебел та листочків. По зовнішньому периметру, крім нижньої частини, рамка декорована прямою лінією, а по внутрішньому – вирізьблені кульки малого діаметру. На нижній поперечці приклеєні з двох боків від центру по три пелюстки (фрагменти з яких втрачені). Орнамент примітивно різьблений. Покрита коричневою олійною фарбою.

 

58. Лампа гасова підвісна. Початок ХХ ст. с. Кальна

Для освітлення житлових приміщень. Ємність для наповнення гасом металева, нижня частина циліндричної форми, а верх подібний до форми зрізаного конуса. У верхній частині отвір, через який заливався гас, закручується при допомозі різьби. Зверху на нього закладався скляний циліндр, нижче був регулятор освітлення (яким підкручувався і скручувався гніт). У нижній частині ємності для гасу по кругу зігнута смуга металевої щерсті, до якої з двох протилежних боків вертикально кріпиться металевий дріт, за який підвішували лампу на цвях. Трохи вище центру на дріт одягався керамічний тарілкоподібний абажур білого кольору. Нижня частина якого декорована рослинним орнаментом: квітами жовтого і світло-вишневого кольорів.

59. Тарілка столова, 1950 роки.

Кухонна столова посудина, напівкруглого середнього розміру, біла. Декорована рослинним орнаментом, майже по середині тонке коло, вище нього по боках чотири гілки (по одному стеблу з двома листочками) зеленого кольору. На дні розпис і по центрі декоративна квітка і по боках два пуп’янки синього кольору з зеленими стеблами та листочками. На звороті знак фірми виробника.

60. Сикавка протипожежна. Кінець ХІХ ст.

Пристрій для гасіння пожежі. Складається з двох дерев’яних частин: основа циліндричної форми (кінець загострений у формі зрізаного конуса, внизу отвір малого діаметру, всередині пустотіла. Друга частина – поршень (дерев’яний стрижень з масиву) циліндричної форми, у нижній частині загострений (у формі зрізаного конуса). У верхній частині зроблена ручка з потовщенням (більшого діаметру). У основну частину (цівку) закладався поршень, при допомозі якого в сикавку набирали воду і гасили пожежу.

 

61. Мандлівниця. Кінець ХІХ ст. або початок ХХ ст.

Використовувалася для обробки домотканого полотна, після його прання або для пом’якшення полотна з льону чи конопель після його вибілювання на сонці. Полотно скручували на валику і тачали до того часу поки воно не було гладке. Мандлівниця прямокутної видовженої форми, зроблена з суцільного куска деревини твердої породи у вигляді широкої дошки із вирізаною по ширині трапецієподібними «зубцями». Один кінець закінчується заокругленою ручкою, другий прямий, без поперечного виступу для ручки. Мандлівниця не вигнута , а пряма.

 

62. Двійнята. Перша половина ХХ ст. с. Росточки

Начиння для перенесення і зберігання їжі. Бондарська посудина зроблена з дерев’яних клепок. Складається із двох посудин (у формі оберненого зрізаного конуса), які з’єднані між собою ручкою-вухом (яка одночасно є і з клепками у двох посудинах), мають по два металеві обручі. В кожній посудині дно з одного куска деревини. Суцільна дерев’яна накривка круглої форми над посудинами, звужена біля вуха і з вирізом для нього.

 

63. Кошик з одним вухом («шульок»). 1950 роки. С. Розточки.

Кошик для збирання та зберігання фруктів, овочів, коренеплодів. Виплетений. По формі нагадує обернений зрізаний конус, нижня частина заокруглена, без явно вираженого дна. З одним вухом з боку. Каркас і вухо зроблені з обкореної колотої лози, а кошик виплетений з колотої лози, більшість якої не очищена від кори. Плетиво рідке.

 

 

65. Щіть (щітка). Перша половина ХХ ст. с. Кальна.

Знаряддя праці для розчісування і очищення волокон льону і конопель, видовженої форми, вирізане з дошки. По боках ширше, звужене до середини, де вирізаний круг більшого діаметру. В заокруглених боках зроблено по одному отвору для закріплення або підвішування на цвях. Пофарбований чорною фарбою. Основна робоча частина дерев’яний круг з натягнутим металевим обручом, на якому густо набиті цвяхи. При допомозі чотирьох цвяхів цей круг кріпиться до основи.

 

66. Діллечина (діжка) для сиру. Перша половина ХХ ст. С. Розточки.

Дерев’яна посудина для зберігання сиру. Зроблена з клепок у формі зрізаного конусу. Опоясана двома металевими обручами (один у верхній, а другий у нижній частинах), які виготовлені з металевої стрічки, з’єднані заклепками. Дно зроблене з суцільного куска деревини. У верхній частині дві клепки з виступами вище загальної висоти, які нагадують вушка. Вони забезпечували фіксацію накривки з вирізами (накривка відсутня).

67. Діллечина (діжка). Перша половина ХХ ст. С. Розточки.

Дерев’яна посудина для квашення овочів. Зроблена у формі зрізаного конуса з 13-ти клепок. У верхній та нижній частинах опоясана по одному широкому металевому обручу (виготовлені з металевої стрічки, з’єднані заклепкою). Дно складається з двох кусків деревини. Ззовні нижня частина і дно діжки покриті смолою, щоб не протікала.

 

 

68.Дійниця. Перша половина ХХ ст. м. Долина

Дерев’яна посудина для доїння корів. Майже циліндричної форми, з невеликим розширенням у нижній частині. Зроблена з дев’яти клепок, в одній з яких (вона вища за інші) зроблений виріз – «вухо». Дійниця опоясана чотирма колотими дерев’яними обручами (по два у верхній і нижній частинах). Дно посудини з суцільного куска деревини.

 

 

69.Решето. 1920- ті роки. С. Кальна.

Знаряддя праці для вивіювання зернових і бобових культур від полови. Циліндрично-подібної форми Бік з тонкої дерев’яної смуги, кінці якої з’єднані між собою стрічкою з лика. Дно виплетене у формі переплетеної решітки з тонких і вузьких стрічок очищеного лика. Кінці цих стрічок закріплені в проколоті отвори бічної поверхні.

 

 

70.Кошик для домашніх потреб. С. Кальна

Кошик використовувався для збирання ягід, фруктів, овочів та інших потреб. Подібний до форми оберненої трапецієподібної призми, з незначним розширенням у верхній частині та звуженням біля ручки. Нижня частина заокруглена без явно вираженого дна. З одним поперечним вухом. Каркас, у верхній частині і вухо зроблені з декілька смужок і обплетені по колу. Плетиво густе, з вузьких тонких смужок, з колотої, очищеної від кори ліщини.

 

71. Підсвічник керамічний. 1970-ті роки. М. Долина.

Невеликий за розмірами. Складається з вертикального фігурного підсвічника ( в нього закладається свічка), який з’єднаний у нижній частині до блюдце подібної малої посудини, а також вони з’єднані між собою вухом, і створюють єдине ціле. Підсвічник декорований примітивним  орнаментом у вигляді квітки, листочків, зубців та рисок. У верхній частині підсвічника вертикальний циліндрично подібний отвір.

 

72. Тарілка столова, фаянсова. с. Солуків. 1950 роки.

Кухонна-столова посудина. Велика. Білого кольору, зі скромним декоруванням по краях: у верхній частині з краю – тонке ексцентричне коло зеленого кольору. Нижче три букети (по дві жовті квітки в кожному: одна на коротшому стеблі з листочками, а друга без них), а також галузка з листочками зеленого кольору. Зі зворотного боку на дні фірмовий знак світло-зеленого кольору з текстом «Кам’яний брід» і відбиток штампу коричневого кольору «1-й сорт». Також просвердлена дірка і прив’язаний шнурок для підвішування на миснику чи на стіні.

73.Тарілка столова, фаянсова. Походження із Західної Європи. Кінець ХІХ ст.

Кухонна-столова посудина темно-сіруватого кольору з насиченим декором на дні і полях темно-коричневого кольору. На дні архітектурний пейзаж (фортеця та різні будівлі) в далині гори та хмари. Нижче центру четверо осіб з собакою, по боках дерева і кущі. На полі, по кругу тарілки віночки з квітів та листочків, у них зображений пейзаж (який повторюється п’ять разів): двоповерховий будинок, біля якого дів кози, дерева і кущі на фоні декору у вигляді  кутових хвилястих ліній, які утворюють сітку з маленьких чотирикутників.

 

74.Миска глиняна. С. Старий Мізунь.

Кухонна-столова посудина з гончарної глини. Подібна до форми оберненого зрізаного конуса. Середніх розмірів, глибока. Тулуб стрімко розширюється вгору, має вузьке дно. Горловина середньої висоти. Всередині миска покрита поливою оранжевого кольору. Такою ж поливою ззовні покрита горловина. Всередині декорована скромним декором: розписом жовтого і зеленого кольорів. Орнамент у вигляді жовтих хвилеподібних тонких смуг і зелених цяток.

 

75.Миска глиняна . с. Старий Мізунь.

Світло-коричнева кухонна-столова посудина (середніх розмірів) зроблена з гончарної глини. Має вузьке дно, тулуб подібний до оберненого зрізаного конуса, стрімко розширюється вверх, має циліндрично-подібну горловину. Всередині миска декорована примітивним орнаментом у вигляді жовтуватих рисок і цяток, та зелених рисок. По боках два круги.

76. Горщок (збанок). С. Старий Мізунь.

Кухонна столова посудина для рідини та напоїв. Горщок вертикально-видовженої форми з розширенням у верхній частині. З одним великим вухом, з протилежного боку від нього носик  для зливу рідин. Оздоблений поливою світло-коричневого кольору , яка місцями пооббивана та обсипається.

 

 

77. Веретено. С.Старий Мізунь.

Стеблоподібне знаряддя праці ручного прядіння ниток з льону та вовни. Середньої висоти. В розрізі більша частина восьмигранна. Вище центру грані заокруглені. Біля максимальної товщини(трохи нижче) вирізана позначка у вигляді букви “X”. Нижня частина веретена (на яку накладається «пліщка-колічко”, для збільшення числа оборотів веретена при прядінні) нагадує обернену восьмигранну піраміду.

 

 

78. Веретено. с.Старий Мізунь.

Стержнеподібне знаряддя праці для ручного прядіння ниток з льону, коноплі та вовни. Високе. Верхня частина зроблена у формі конуса, який нижче центру, переходить у форму квадрата (в розрізі),Нижня частина веретена, на яку накладається « пліщка-колічко», для збільшення числа оборотів веретена при прядінні, нагадує обернену чотиригранну піраміду, ребра якого заокруглені.

 

 

79. Веретено. с.Старий Мізунь.

Стержеподібне знаряддя праці для ручного прядіння ниток з льону, коноплі та вовни. Примітивно виготовлене. Верхня частина конусоподібної форми, нижче центру переходить у шестигранник з різними  ширинами граней. З боку ширшої грані на веретені є кора. Нижня частина веретена (у розрізі) зроблена у формі шестигранника неправильної форми. Кінець загострений заокругленою вершиною.

80. Ложка дерев’яна. с.Старий Мізунь.

Начиння, при допомозі якого споживали їжу та використовували для інших куховарських потреб. Зроблена дещо примітивно. Держак(ручна) видовженої чотиригранної форми з заокругленими гранями. У верхній частині тонка, ближче до черпака товщина збільшується ширина дещо звужена. У верхній частині просвердлена дірка для підвішування на миснику на цвях. Черпак яйцеподібної форми з розширенням біля ручки, середньої глибини.

 

81. Веретено. c.Старий Мізунь.

Стержнеподібне знаряддя праці для ручного прядіння ниток з льону, коноплі та вовни. Конусоподібної видовженої форми нижче подібне до форми оберненого зрізаного . Нижня частина веретена, на яку накладалася «пліщка-колічко» для збільшення числа оборотів веретена при прядінні, подібна до форми оберненого зрізаного конуса, з заокругленою нижньою частиною.

 

 

82. Веретено. c. Старий Музунь.

Стержнеподібне знаряддя праці для ручного прядіння ниток з льону, коноплі та вовни. Верхня частина видовженої конусоподібної форми, яка переходить у восьмигранник з об’ємистим нижнім кінцем, потім – у обернену зрізану восьмигранну піраміду. Нижня частина веретена, на яку накладалася «пліщка-колічко», для збільшення числа оборотів веретена при прядінні, подібна до форми оберненої восьмигранної зрізаної піраміди з заокругленою вершиною.

 

83. “Раки” (ризовочні підкови). Перша пол. ХХ ст. с. Старий Мізунь.

Металеві пристрої використовувалися працюючими на лісорозробкам. Прив’язувалися до взуття для кращого зчеплення з землею чи деревиною (при лісосплаві). Від пластино подібної видовженої основи вниз загнута шість загострених зубців (по два посередині і по краях). По середині “раків ”  вверх зігнені два вуха, що фіксували раки на взутті. До них фіксується по одному кільцю, в які пропихалися шнурки і раки прив’язувалися до взуття.

 

84. Веретено. с.Старий Мізунь.

Стержнеподібне знаряддя праці для ручного прядіння ниток з льону ,коноплі та вовни. Високе. Верхня частина зроблена у формі видовженого конуса, який нижче центру переходить у форму квадрата (в розрізі), нижче сходить зрізаного оберненого конуса. Нижня частина нагадує обернену чотиригранну піраміду, яка переходить в конус.

 

 

85. Веретено. с. Старий Мізунь.

Стержнеподібне знаряддя праці для ручного прядіння ниток з льону, коноплі та вовни .Висока. Зроблене у формі видовженого конуса, крім нижньої частини, яка переходить у квадрат подібну форму (в розрізі), з заокругленими гранями ,а нижче переходить у форму оберненого конуса. Нижня частина зроблена у формі оберненої  чотиригранної піраміди. Біля основи, на чотирьох гранях, зроблені вирізи.

 

 

86. Тарілка. с. Старий Мізунь.

Кухонна столова посудина, глибока, білого кольору. Розписана рослинним орнаментом кольоровими емалевими фарбами .На дні ручний розпис: три великі квітки, навпроти них пуп’янки такого ж кольору як квіти (фіолетові, вишневі, сині) та трафаретним способом намальовані зелені листочки. У верхній частині тарілки, між двома епіцентричними коричневими смужками, нанесений трафаретний розпис у вигляді 5 букетів (по дві квітки охрового кольору з зеленими листочками). На дні (з зовнішнього боку) клеймо фірми виробника та номер”486”. З краю дірка, в яку пропихалася і зав’язувалися нитка, коли тарілку підвішували на мисник чи на стіну.

 

87. Веретено. с. Старий Мізунь.

Стержнеподібне знаряддя праці для ручного прядіння ниток з льону, коноплі та вовни. Верхня частина видовженої конусоподібної форми, нижче центру переходить до циліндричної форми, а потім подібна до форми оберненого зрізаного конуса. Нижня частина веретена, на яку накладається «пліщка-колічко», для збільшення числа оборотів веретена при прядінні, подібна до форми оберненого конуса, з заокругленою вершиною.

 

 

88. Миска глиняна. с. Старий Мізунь.

Кухонна столова посудина зроблена з гончарної глини,висока,нагадує макітру. Подібна за формою до оберненого зрізаного конуса. Тулуб стрімко розширюється в гору , дно вузьке. Горловина середньої висоти. Всередині миска покрита поливою оранжево-світло-коричневого кольору. Такою ж поливою покрита горловина і зовнішнього боку. Всередині декоративна скромним розписам. На бічному … нанесені три тонкі спіралі білого кольору(вгорі найменша,а внизу найбільша).Поверх середньої спіралі нанесені цятки і хвилеподібна лінія зеленого кольору.

89. Веретено. с.Старий Мізунь.

Стержнеподібне знаряддя праці для ручного прядіння ниток з льону,коноплі та вовни. Середньої висоти. Верх конусоподібний,який нижче переходить у восьмигранник (в розрізі) і займає більшу частину веретена Б потім переходить у зрізану восьмигранну піраміду. Нижня частина,на яку накладалася “плішка-колічко” для збільшення числа оборотів веретена при прядінні,нагадує обернену восьмигранну піраміду,ребра якої та вершина заокруглені.

90. Веретено.С.Старий Мізунь.

Стержнеподібне знаряддя праці для ручного прядіння ниток з льону,коноплі та вовни. Порівняно невелике. Верхня частина подібна до видовженого конуса, майже з центру переходить до восьмигранника,від максимальної товщини до низу подібна до оберненої восьмигранної зрізаної піраміди. Нижня частина,на яку накладається “…”для збільшення числа оборотів веретена при прядінні,нагадує обернену чотиригранну піраміду зі зрізаними ребрами,які утворюють в перерізі восьмигранник. Вершина заокруглена.

91. Миска. С.Старий Мізунь.

Кухонна посудина білого кольору,розписана орнаментом, глибока, з широким дном. Тулуб подібний до оберненого зрізаного конуса ,стрімко розширюється вверх.На дні розписана рослинним орнаментом зелено-червоного кольору,а на полі по кругу,розписана рослинним орнаментом (фрагменти якого повторюються)синього кольору.

 

92. Миска глиняна. с. Старий Мізунь.

Невелика глиняна посудина червоно-коричневого відтінку з розписом. Подібна до форми зрізаного конуса. Глибока. Тулуб стрімко розширюється вгору, має вузьке дно. Горловина середньої висоти. Всередині і ззовні миска покрита поливою. Зсередини декорована візерунками:розписом оранжевого та коричневого кольорів-шість кругів(зверху до низу)темно-коричневого кольору,між першим і другим чергуються лінії оранжевого кольору, у вигляді гілок з листочками ,із цятками(зсередини одна оранжева,ззовні навколо неї 8 або 9 коричневих)у формі квіток.

93. Куделя (візок) механічна,так звана”німецька ”.Перша пол. ХХ ст. С.Старий Мізунь, Долинського р-ну.

Одержано від Мельника Володимира Петровича. Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – столярна робота, виточування.

 

 

94. Тарілка керамічна.1970-ті рр. м. Долина. 

Одержано від Антоновича Антона Івановича. Матеріал – кераміка. Техніка виготовлення – фабричне виробництво, надглазурний розпис.

 

 

95. Корито для тіста та інших домашніх потреб. с Старий Мізунь,  Долинського району . Перша половина 20 ст.

Одержано від Мельника Володимира Петровича. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – вирізання, довбання.

 

 

 

96. Горщик. Перша половина ХХст. с. Старий Мізунь, Долинського району. 

Одержано від Мельника Володимира Петровича. Матеріал – глина гончарна, полива. Техніка виготовлення – ліплення, випалювання, розпис.

 

 

 

97. Горщик з широкою шийкою. 1950-ті роки. с. Старий Мізунь, Долинського району. 

Одержано вуід Мисюк Євгенії Юрківни.  Матеріал – глина гончарна, полива. Техніка виготовлення – ліплення, випалювання, розпис.

 

 

 

98. Веретено для ручного прядіння ниток з льону, коноплі та вовни. м. Долина.

Одержано від Василишин Надії Михайлівни. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – вирізання ножем, різьба.

 

 

 

99. Втірник. 1950-ті роки. с. Липа, Долинського району.

Одержано від Кос Миколи Юрковича. Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – вирізання.

 

 

 

100. Ложка деревяна масивна для приготування їжі. с. Слобода Болехівська, Долинського району. Початок ХХ ст.

Одержано від Слободи Болехівської ЗОШ. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – вирізання.

 

 

 

101. Веретено для ручного прядіння ниток з льону, коноплі та вовни. с. Липа, Долинського району.

Одержано від Слободи Болехівської ЗОШ. Матеріал – дерево. Техніка виготовлення – вирізання.

 

 

 

102. Циркуль дерев’яний, саморобний. 20-30 рр. ХХ ст. с. Слобода Болехівська, Долинського району.

Одержано від Бучка Миколи Степановича. Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – вирізання.

 

 

 

103. Шульок дерев’яний. с. Слобода Болехівська, Долинського району,  початок ХХ ст.

Одержано від Бучка Миколи Степановича. Матеріал – дерево, метал. Техніка виготовлення – вирізання, стругання, довбання.

 

 

 

104. Конов’є з однією ручкою і двома широкими обручами. С. Слобода Болехівська, Долинського району,  кін. ХІХ ст.

Одержано від Бучка Миколи Степановича. Матеріал – дерево, дріт.